Občina Gorenja vas - Poljane
Poslovni čas sprejemne pisarne: | |
ponedeljek, torek in četrtek | od 8. do 15. ure |
sreda | od 8. do 17. ure |
petek | od 8. do 13. ure |
Uradne ure občinske uprave: | |
ponedeljek | od 8. do 10. ure in od 11.30 do 15. ure |
sreda | od 8. do 10. ure in od 11.30 do 17. ure |
petek | od 8. do 10. ure in od 11. do 13. ure |
Na delovna dneva 24. in 31. decembra se poslovni čas in uradne ure začnejo ob 8. uri in končajo ob 13. uri.
V letu 2024 intenzivno poteka sanacija po katastrofalnih poplavah v letu 2023, ko je občina utrpela preko 30 milijonov škode. Sanacija na več kot 50 različnih lokacijah obsega sanacijo plazov na infrastrukturi ter na hudourniških vodotokih, ki so povzročili poškodbe cestne infrastrukture.
Zaključili smo pomembne projekte, ki smo jih pripravili na podlagi poškodb naše cestne infrastrukture. Pri nas poplave naredijo škodo z zalivanjem hiš v dolinskem delu, ki pa hvala Bogu ni rušilna. Največ škode pa povzročijo zemeljski plazovi, ki jih je v naših hribovitih krajih res veliko. Uredili in zgradili smo mostove, ceste, vodne propuste in javne prostore ter površine, ki naj bi v prihodnosti kljubovali podobnim naravnim nesrečam. Seveda pa nas čaka v prihodnjih letih še veliko dela. Skupno smo realizirali za 12,6 mio pred programa in 5,8 mio rednega programa. Še vedno pa potekajo dela na gradbiščih ceste Gorenja vas-Hlavče Njive, kjer je bilo evidentiranih največ plazov, še enkrat toliko dela pa nas še čaka. V januarju so se že začela prva dela tudi na obvozni cesti Hotavlje-Hlavče Njive. Na cesti v Smoldno so bili lani sanirani vsi največji plazovi, v glavnini je bila sanirana in dograjena tudi meteorna kanalizacija, ter položen grobi asfalt, dela se bodo na tem odseku nadaljevala še v prihodnjih mesecih. Na Trebiji je zgornji odsek proti Stari Oselici zaključen in asfaltiran ter zgrajen poplavno odporno dimenzioniran hudourniški propust, razširiti je treba še strugo in zgraditi nove mostove. Dela se zaključujejo tudi na cesti Sovodenj–Ermanovec, sanirani so vsi plazovi, položiti je treba še zaključni sloj asfalta. V dolini Kopačnice se obnavljajo podrte obcestne zložbe in potekajo priprave za novo cesto. Pripravljamo projekte za dodatne sanacije v Podobenu, v Krivem Brdu in na Blegoški ulici, kjer moramo izboljšati premajhne meteorne in hudourniške odvode po celotnem naselju do Sore. V začetni fazi projektiranja je tudi odsek Trebija–Lovran in Javorje–Zaklančar ter Brebovnica, kjer nameravamo v Dolini miru zgraditi poplavno varnejše mostove. Realizacija pa je odvisna od pravočasne pridobitve sanacijskih sredstev. Trudimo se tudi pri dokumentaciji za nadomestitev objekta šole v Javorjah, odkupili smo zemljišče, v pripravi je OPPN za dodatno zazidljivost, projektiranje poteka pospešeno, na naši strani želimo pripraviti vse potrebno za kandidaturo za pridobitev sredstev za gradnjo. Ves čas poleg sanacije po poplavah vzporedno potekajo tudi druge investicije, ki so povezane z nepovratnimi sredstvi. Poteka gradnja vodovodov Hotavlje–Kopačnica in Dolenje Brdo, kjer je vkopana že skoraj celotna trasa vodovoda, v Kopačnici je zaključena gradnja izredno zahtevne dostopne poti do novega vodohrana. Na celotnem odseku Kopačnica–Hotavlje bo urejena tudi cesta z označeno kolesarsko stezo. Kulturni dom Poljane počasi dobiva končno obliko, imamo uporabno dovoljenje, namestiti je potrebno še najosnovnejšo opremo. V kulturnem domu bodo na voljo knjižnica, mala in velika dvorana z velikim prireditvenim odrom, gostinski lokal, sprejemna avla, večnamenska učilnica in društveni prostori, ter prostori za razstave in morebitne lokale ter tudi dve stanovanji. Sestavljamo tudi rekreacijski park Log, ki bo namenjen sprostitvi in družinskem počitku, načrtujemo še postavitev manjšega lokala, otroških igral in razgledišča. Urejamo še dve ambulanti družinske medicine in razširjene fizioterapije, kjer je tudi že odobrena širitev programa. S sodelavci smo poskrbeli, da nam dela ne bo zmanjkalo … Milan Čadež, župan
Obnova bo vredna 690 tisoč evrov, od tega samo gradnja podpornih zidov več kot tristo tisoč evrov. Sanacija kilometer dolgega odseka obsega stabilizacijo cestnega ustroja in vzpostavitev ponovne, poplavno varnejše prevoznosti cestišča. Sanirane so bile vse brežine in mostovi na območju trase, prav tako so bili vgrajeni poplavno odpornejši prepusti zalednih voda. Na tem delu ceste so sanirani trije obsežni plazovi v skupni dolžini okrog 150 metrov in višine od štiri do šest metrov. V decembru je bilo izvedeno tudi asfaltiranje ceste z grobim asfaltom, vremenske razmere pa niso dopuščale, da bi izvedli še fino asfaltiranje, zato je to prestavljeno na pomlad. Obnova ceste pomembno prispeva k ponovni ureditvi povezave z občino Cerkno.
V okviru sanacije plazov je obnovljena cesta z ustreznim odvodnjavanjem in izgradnjo sedmih podpornih oziroma opornih konstrukcij vzdolž trase, od katerih je vsaka v povprečju dolga 53 metrov in visoka štiri metre. Sanacija je bila najzahtevnejša na odseku nad vasjo Četena Ravan, kjer je bilo potrebno sanirati obsežnejši plaz tik pod cesto v zelo strmem pobočju nad naseljem. Vrednost del je skoraj 1,9 milijona evrov. Z obnovo bo zagotovljena večja varnost cestnega prometa na tem delu in varnejša pot za šolski avtobus, cesta pa bo tudi odpornejša proti posledicam podnebnih sprememb.
Dela na 1,2 kilometra dolgem odseku so obsegala sanacijo ceste deloma v makadamu, deloma pa je tudi asfaltirana, obenem pa je poskrljeno za stabilizacijo cestnega ustroja in vzpostavitev ponovne poplavno varnejše prevoznosti cestišča. Sanirane so tudi vse brežine in vgrajeni poplavno odpornejši prepusti zalednih voda. Sanacija lokalne ceste Sovodenj–Nova Oselica–Cerkljanski Vrh pomembno prispeva k ponovni ureditvi pomembne in najkrajše cestne povezave s sosednjo občino Cerkno na tem območju.
Občina je k sanaciji pristopila že v letošnjih pomladnih mesecih, dela pa so bila v celoti zaključena v preteklem mesecu z asfaltiranjem celotnega odseka. Izvedenih je bilo večje število levo in desnobrežnih ureditev hudournika v izredno ozkem poteku skozi ta del naselja Trata, od hišne številke 86 do 95, v dolžini približno 200 m. Sočasno je bila izvedena tudi zaplavna pregrada pri objektu Trata 38, ki bo izboljšala poplavno varnost na območju šolskega kompleksa Gorenja vas. Vrednost izvedenih del je bila 370 tisoč evrov.
Sredi oktobra je bila z asfaltiranjem zaključena večmesečna sanacija zgornjega odseka prve etape sanacije ceste od naselja Trebija proti Stari Oselici. Cesta ob hudourniku Trebišnik je bila v lanskih avgustovskih poplavah popolnoma uničena, zato je bilo treba na novo urediti ves cestni ustroj in utrditi brežine. Na novo so vgrajeni škatlasti hudourniški prepusti večjih dimenzij za pričakovane povečane pretoke vodotoka. Trenutno intenzivno poteka gradnja nadomestnega mostu na cesti nad naseljem Trebija proti Stari Oselici, ki bo izveden v obliki škatlastih propustov večjih dimenzij v smeri poteka vodotoka. Cesto bo novi most prečil v diagonalni liniji. Zaradi poddimenzioniranosti obstoječega mostu se je prav na tej točki ob poplavah avgusta 2024 zgodil najhujši izliv poplavne vode v naselju Trebija. Dela potekajo tudi na območju samega naselja Trebija, kjer bo na delu, kjer je poplavna voda zalila cesto ob hišah, razširjena in poglobljena struga Trebišnika, sledila bo gradnja petih poplavno varnejših mostov z večjim pretočnim profilom: treh na odcepih stranskih cest in dveh na glavni cesti pri odcepu Budgej nad vasjo Trebija. Sočasno se ureja še vodotok pod domačijo Budgej, kjer je ob lanskih poplavah spodjedanje struge sprožilo plaz v strmini pod stanovanjsko hišo. Zgrajen je večji oporni zid, v gradnji so pregrade na vodotoku za preprečevanje poglabljanja struge. Vrednost vseh navedenih del presega 1,6 milijona evrov.
V juliju smo pristopili k sanaciji z izgradnjo masivne kamnito betonske konstrukcije. Ker je naklon brežine v zgornjem delu več kot 75 stopinj, sta zaradi izjemne višine med spodnjim delom plazu in cesto zgrajeni dve oporni konstrukciji – kamnito-betonski zložbi v dveh etažah, ter betonska zložba v eni etaži. Višina spodnje zložbe je med pet in šest metrov, zgornje pa od tri do štiri metre. Na temeljih kamnite-betonske zložbe je predhodno položena tudi drenažna cev premera 200 milimetrov. V oba temelja so vgrajeni jekleni profili v dolžini okrog pet metrov v dveh vrstah. Po končani gradnji se je uredila brežina s plazino in zatravitev s travno mešanico. Vrednost del je znašala 120 tisoč evrov, sanacija pa pomembno prispeva k ponovni ureditvi cestne povezave z gozdno cesto Jelovica–Črni Kal in sosednjo občino Železniki.
Stabiliziran je cestni ustroj in vzpostavljena ponovna, poplavno varnejša prevoznost cestišča. Obnovljene so meteorne cevi v dolžini okrog 70 metrov, ki imajo po novem večji presek, in urejena fekalna kanalizacija, ki je bila ob poplavah premaknjena. Na delu javne poti so obenem obnovljene tudi vodovodne cevi za pitno vodo. Odsek ceste v skupni dolžini okrog 330 metrov je bil tudi asfaltiran. Sanacija je bila vredna 82 tisoč evrov.
Na dobrih 550 metrov dolgem odseku je že saniranih pet manjših plazov, končujejo se dela na osrednjem plazu na območju hudourniškega zaledja pod Koritarjem, kjer je plaz odnesel celotno cesto. Globino menjave materiala je bilo potrebno povečati s prvotno predvidenih štirih metrov za dobro tretjino, saj geološka podlaga ni bila ustrezna za temeljenje opornega zidu pod cesto. Oporni zid bo zgrajen v dolžini 70 metrov. Vgrajena je tudi obsežna meteorna kanalizacija za dreniranje zalednih voda in novi prepusti meteorne vode. Cesta je, razen na območju osrednjega plazu, že asfaltirana. Vrednost izvedenih del bo skoraj 600 tisoč evrov.
Na celotni dolžini trase ceste so zamenjani prepusti in urejeno celostno odvodnjavanje s podaljšanimi prepusti do primernih lokacij razlivanja vode. Zamenjan je celotni spodnji temeljni ustroj ceste, nov je nosilni ustroj ceste in položen nov dvoslojni asfalt. Obenem so urejene bankine in brežine ter na določenih delih delno zmanjšani in razširjeni ovinki. Vrednost izvedenih del je skoraj 900 tisoč evrov.
Športna dvorana je bila obnovljena in ponovno predana namenu že lansko jesen, obsežnejša in korenita obnova pa je bila potrebna v igralnicah in učilnicah vrtca Zala. Slednje so bile predane namenu že pred začetkom tekočega šolskega leta, v preteklem mesecu pa so se prenovljenih prostorov razveselili tudi najmlajši vrtčevski otroci. Obnova vrtca je bila še posebej zahtevna, saj je bila zaradi prepojenih tlakov, izolacije in stavbnega pohištva potrebna menjava celotnih tlakov s talnimi inštalacijami in notranjim stavbnim pohištvom v vseh štirih pritličnih igralnicah s sanitarijami. V isti etaži je bila obnovljena še poplavljena razdelilna kuhinja s pomivalnico, obe garderobi, dve shrambi, pralnica in spremljajoči prostori za shranjevanje didaktičnega materiala, igral in igrač. Igralnice so bogatejše tudi za povsem novo pohištveno opremo, ki je bila deloma financirana s pomočjo donatorskih sredstev. Da bo v prihodnje obnovljen šolski objekt varnejši pred poplavami, smo na zalednem hudourniku zgradili tudi zaplavno pregrado in zgradili poplavno varnejšo kanalizacijo zalednih vod. Posebej se želimo zahvaliti vsem prostovoljcem in staršem otrok, ki so v začetnih fazah obnove prizadevno sodelovali pri izvajanju del. Skupaj smo za naše najmlajše ponovno zagotovili kakovostne in prijetne prostore za izvajanje predšolske vzgoje.
Vgrajeni so novi prepusti škatlastih dimenzij na večjih zalednih prispevnih hudourniških vodotokih. Speljani so kontrolirano prek zaprtih oziroma odprtih kanalov proti potoku Ločilnica. Urejeno je tudi novo meteorno odvodnjavanje ceste in drenažno odvodnjavanje zalednega dela cestnega ustroja ter vgrajena oziroma prestavljena inštalacija za optično povezavo. Vrednost del po pogodbi je znašala skoraj milijon evrov.
Trenutno se izvaja globinska sanacija za stabilizacijo nosilne podlage voziščne konstrukcije.
Dela so obsegala stabilizacijo cestnega ustroja in vzpostavitev ponovne, poplavno varnejše prevoznosti cestišča. Sanirane so tudi vse brežine s kamnito zložbo nad in pod cesto v dolžini 60 metrov. Vgrajeni so bili še poplavno odpornejši prepusti zalednih voda. Sanirani odsek je tudi že asfaltiran. Pogodbena vrednost del znaša približno 170 tisoč evrov.
Izvedena je stabilizacija cestnega ustroja in vzpostavljena ponovna, poplavno varnejša prevoznost cestišča. Sanirane so tudi vse brežine in obnovljeni mostovi na omenjenem cestnem odseku ter vgrajeni poplavno odpornejši prepusti zalednih voda. Navedena sanacija prispeva k ponovni ureditvi pomembne in najkrajše cestne povezave s sosednjo občino Cerkno in tudi severno Primorsko ter s tem izboljšani medregijski povezanosti območja.
Cesta v poteku ob hudourniku Trebišnik je bila v avgustovskih poplavah popolnoma uničena, zato je bilo potrebno na novo urediti ves cestni ustroj, utrditi brežine, hudourniške prepuste za pričakovane povečane pretoke vode.Preteklo soboto je bil celoten odsek tudi asfaltiran in predan namenu.Pričela so se tudi že dela druge etape na spodnjem delu trase ceste skozi naselje Trebija, kjer je potrebno na novo urediti več poplavno nevarnih mostov, ki so lani povzročili poplavljanje ceste in naselja Trebija.
Prav tako sta bili urejeni dve prečkanji hudourniškega vodotoka ter vgrajena poplavno odporna kanalizacija zaledne meteorne vode, ki upošteva pričakovane povečane količine padavin. Oba odseka v skupni dolžini 1,3 km sta bila tako v celoti sanirana in asfaltirana.
Na odcepu za Žirovski Vrh je bil zaradi plazenja terena poškodovan 140-metrski odsek ceste. Ob obnovi cestnega odseka je bilo urejeno tudi odvodnjavanje z brežine in ceste. Dva obstoječa prepusta sta bila zamenjana z dvema večjima škatlastima prepustoma in dograjen je bil podporni zid ob potoku. Poškodovan je bil še del ceste v dolžini 300 metrov, od odcepa državne ceste, kjer je bil nasut material v debelini 20 centimetrov in urejeno odvodnjavanje, cesta pa asfaltirana. Pogodbena vrednost del je znašala dobrih sto tisoč evrov.
Montaža je potekala v brezhibni koordinaciji lokalnega izvajalca Topos Hotavlje, projektantov Elea iC, dvižne službe DVIG in vseh deležnikov pri kompleksnem projektu izgradnje novega mostu na mestu ob lanskih poplavah porušene brvi.Priprava projektne dokumentacije se je pričela v lanskem decembru, danes postavljeni pokriti most pa je bil v preteklih mesecih v celoti delavniško izdelan. Konec septembra so bili elementi nosilne konstrukcije v enem kosu prepeljani na lokacijo objekta, kjer je bila sestavljena palična nosilna konstrukcija in ostrešje. Celotna konstrukcija mostu je lesena in kot taka predstavlja edinstven in prvi tovrsten primer v Sloveniji. Most dolžine 35 metrov je ob današnji postavitvi tehtal 40 ton. Izvesti je še povozno konstrukcijo, dokončati streho in urediti obrežne ureditve. Danes postavljeni most je izvrsten rezultat projektantskega znanja, sodelovanja strokovnih mnenjedajalcev ter profesionalnosti izvajalcev in predstavlja zgleden primer poplavno varnih premostitev na najzahtevnejših vodotokih prvega reda, med katere se prišteva tudi Poljanska Sora.
V sklopu del, ki so bila vredna skoraj 680 tisoč evrov, smo poleg obnove ceste sanirali tudi osem cestnih usadov, in sicer z izdelavo kamnite zložbe na jeklenih pilotih. Na petih odsekih smo povečali cestne prepuste. Na vrhu obnovljenega odseka je po novem škatlasti prepust, na ostalih delih pa so prepusti bistveno večji kot doslej, da omogočajo učinkovito odtekanje vode. Ob sanaciji smo tako zagotovili, da bo ob morebitnem prihodnjem večjem deževju nastalo manj škode.
V sklepni fazi izgradnje so mostni oporniki za novi most, na gradbišču pa se že pripravlja lesena konstrukcija mostu. Nosilni elementi mostne konstrukcije so bili delavniško izdelani in z izrednim prevozom pripeljani na lokacijo v prejšnjem tednu, saj je njihov celoten razpon presegal 35 metrov. Gre za prvi tovrstni primer izvedbe lesenega mostu na območju občine Gorenja vas - Poljane na način sestave konstrukcije po delavniško predizdelanih konstrukcijskih elementih. Verjememo, da bo torkov dogodek sklepne sestave lesenega mostu posebej zanimiv tudi za krajane, predvsem pa za širšo strokovno javnost.
Vsi najzahtevnejši plazovi so bili do začetka septembra že sanirani. Prav tako pa je bil v teh dneh v prvotno stanje vzpostavljen tudi odsek območja ceste z največjim številom plazov mimo vodohrana Gorenja vas, kjer je bilo asfaltiranih prvih 850 m ceste. Sanacija pa še poteka na zgornjem odseku pod odcepom Bunš. Po zaključku omenjenih del bo po več kot letu dni sanacije ponovno vzpostavljena prevoznost navedene ceste do Hlavčih Njiv, do koder je bila dostopnost v času snacije še posebej ovirana zaradi sočasne sanacije plazov na cesti Srednja vas – Brda in Volča – Malenski Vrh, kar je onemogočalo učinkovito ureditev obvozov. Vsem prizadetim občanom se zahvaljujemo za razumevanje.
Združeni močno narasli vodotoki so lanskega avgusta zaselek odrezali od sveta, v spodnjem delu povsem porušena edina dostopna cesta pa je interventno urejena dva meseca kasneje ponovno utrpela rušilno povodenj. Sredi letošnjega leta je po izvedenih predhodnih intervencijah tudi na tem območju stekla protipoplavna sanacija, ki je v preteklih dneh vaščanom prinesla dobrih 600 metrov na novo asfaltirane ceste ter obnovljenih premostitev za poplavno odpornejše odzive.
Zaradi velikih nagibov pobočja je sanacijski elaborat predvideval izgradnjo dveh kaskadnih zidov z utrditvami zasipa po plasteh. Sanacijski nasip je zaradi velikega razpona plazu domači izvajalec Florjan Bašelj izvajal tako z dostopom iz nižjeležeče doline kot tudi z vrhnje strani z dostopom neposredno preko igrišča. Šolarji in najmlajši iz sovodenjškega vrtca tako ob začetku novega šolskega leta lahko ponovno varno uporabljajo prenovljeno igrišče, ki dejavno služi tudi aktivnostim domačega športnega društva.
Naslovni projekt obsega sanacijo prometnice preko nestabilnih plazovitih pobočij med Četeno Ravnjo in Zaprevalom. Eden za sanacijo najbolj zahtevnih plazov se nahaja v naseljenem območju Četene Ravni, kjer je zaradi strmega terena in bližine hiš sanacija še posebej zahtevna. Sanacija drugega od večjih plazov ob smučišču Stari vrh pa je že v polnem teku, prav tako kot tudi sanacija ceste mimo teniškega igrišča Četena Ravan ter najbolj poškodovanih odsekov ceste skozi Zapreval v skupni dolžini skoraj dva kilometra. Pričakujemo, da bodo dela ob nemotenem teku del potekala po potrjenem terminskem planu in bodo zaključena še v letošnjem letu.
Župan Milan Čadež je izpostavil doslej opravljeno delo in odločen odziv gasilcev in gradbenikov v prvih dneh po polavah. Občina Gorenja vas - Poljane ima trenutno odprtih 47 gradbišč na katerih bodo sanacijska dela zaključena v tekočem letu. Realiziranega je že več kot polovica odobrenega predprograma, ki je znašal dobrih 12 mio evrov državne pomoči. Urban Ilc je predstavil opravljena dela na sanaciji vodotokov s strani Direkcije RS za vode. Dela so bila izvedena na preko 50 lokacijah v občini v vrednosti preko 2 mio evrov. Predvsem so se osredotočali na zagotavljanje pretočnosti strug vodotokov in na interventno preusmerjanje vodotokov v prvotne struge.
Na novo sta bila zgrajena tudi dva večja hudourniška škatlasta propusta poplavno varnejših pretočnih dimenzij. Dosedanja dva mostova sta bila namreč v poplavah poškodovana, dimenzije mostov pa niso imele ustreznih pretočnih profilov. Prav tako so bila urejena in utrjena ustja hudourniških propustov ter iztoki s kamnito utrditvijo struge. Na ta način smo tudi v tem delu občine, ki je bil v lanskih avgustovskih poplavah med najbolj prizadetimi, izboljšali odpornost infrastrukture na čedalje večje poplavne dogodke, ki jih lahko pričakujemo tudi v prihodnosti.
Občina je zato v prvih dneh po poplavah zagotovila interventni obvoz z zasilno premostitvijo na isti lokaciji, čemur je sledila pridobitev hidrološko hidravlične študije za izračun protipoplavno odpornejšega pretočnega profila mostu, ki se nahaja v samem zavoju vodotoka Ločilnica izrazitega hudourniškega značaja. Tekom lanskega leta so bili izvrtani piloti za nosilno temeljenje mostnih opornikov, kar je izvedlo podjetje Pomrad. Podjetje Zidarstvo Božnar je v kasnejših mesecih prve polovice leta 2024 izvedlo izgradnjo celotnega mostu, za kar je bilo potrebno najprej začasno preusmeriti strugo vodotoka. V začetku meseca julija je podjetje Hip-ka izvedlo še gradnjo navezovalnih krakov ceste na obeh straneh mostu, saj se povozna plošča novega mostu nahaja na bistveno višji koti kot pri porušenem mostu. 29. 7. 2024 je bilo izvedeno tudi sklepno asfaltiranje mostu, kar je bilo istega dne prikazano tudi v televizijskem prispevku oddaje Slovenska kronika na RTV Slovenija, ki je s svojo ekipo ravno tega dne snemala prispevek o poteku popoplavne sanacije v občini Gorenja vas – Poljane. Urediti je še okolico mostu in odstraniti začasni most ter vzpostaviti prvotno stanje na bližnjih kmetijskih zemljiščih. Vsem lastnikom bližnjih kmetijskih zemljišč pa se že sedaj zahvaljujemo za potrpljenje zaradi dolgotrajnega poteka sanacije.
Plaz širine 50 m in dolžine 80 m drsi na globini šest od sedem metrov pod površino, zaradi česar je prišlo do plazenja ceste proti Zaprevalu z izrivanjem materiala pod cesto.Plazečo zemljino bo zaradi mokrotnega zaledja pri sanaciji potrebno v celoti zamenjati s prepustnejšim materialom. Pri tem se bo izvedlo stopničenje nosilne podlage, ki bo mestoma dodatno ojačana z jeklenimi tirnicami, ob cesti pa bo izdelan tudi daljši oporni zid. Posebna pozornost bo namenjena tudi odvodnju vode iz zajetih zalednih globinski izvirov, ki bo speljana v obstoječo, pred leti na novo zgrajeno, meteorno kanalizacijo Javorij in Murav.Zaradi zahtevne sanacije obsežnega plazu bo promet zaradi del občasno moten vse poletje.
Urejene bodo tri poplavno varnejše premostitve na hudourniškem vodotoku in njegovih pritokih ter obnovljena cesta v dolžini 600 metrov. Prvi od treh prepustov je že vgrajen, dela pa se trudi izvajalec zaradi popolne zapore ceste končati čim prej, da bi jo tako lahko vsaj delno ponovno odprli za promet. Pri sanaciji bo upoštevan pričakovan povečan pretok vode tako pri urejanju struge kot tudi pri dimenzioniranju mostov in škatlastih prepustov. Projekt vključuje tudi izvedbo dveh zaplavnih muljnih pregrad na zalednih vodotokih, da bi tako preprečili obsežne količine nanosov hudourniškega poplavnega materiala. Obenem je na Direkcijo za vode naslovljen predlog za nadvišanje obstoječe zaplavne pregrade na najbolj kritičnem delu hudourniškega pretoka.Vsa dela, ki morajo biti sicer zaključena do konca poletja, izvaja podjetje TGM VIC iz Koprivnika. Vrednost del je ocenjena na dobrih 280 tisoč evrov, sredstva je zagotovilo Ministrstvo za naravne vire in prostor iz predprograma za sanacijo po lanskih poplavah. Za drugo fazo sanacije, ki bo obsegala ureditev struge Trebišnika, mostov in ceste skozi naselje Trebija, je ocenjena vrednost del, zaradi zahtevnosti in obsežnosti posegov, kar trikrat višja od prve faze in pristojno ministrstvo še ni potrdilo njenega financiranja.
Na območju prvotno predvidenega temelja opornega zidu je bila med sanacijo zaznana dodatna nestabilnost terena, zaradi česar je bilo potrebno sanaciji dodati fazo predhodne stabilizacije območja pod prvotno splazelim pobočjem.Delno prevoznost ceste je bilo med sanacijo mogoče zagotavljati z izdatnimi dodanimi napori gradbene ekipe pri varovanju zgornje polovice ceste proti porušenju z začasnimi zagatnimi stenami.
Avgustovske poplave so na tem delu povzročile veliko razpoko tako na lokalni cesti kot betonskem zidu. Vrednost investicije brez asfalta je 270 tisoč evrov. Odcep v dolžini 240 metrov je tudi asfaltiran. V zaključni fazi so obnovitvena dela v dolžini 430 metrov na odseku Košir–Peternel. Prav tako je bil po načrtu KS Gorenja vas obnovljen del javne poti v Robidnico v dolžini 240 metrov in 60 metrov poti v Hoje.
Obnovitvena dela potekajo na odseku dveh kilometrov, zaradi česar je cesta obdobno zaprta, obvoz pa poteka skozi naselje Vinharje. Obnoviti je potrebno celoten ustroj cestišča z meteorno kanalizacijo in zalednim odvodnjavanjem in ponovno vzpostavitvijo prevoznosti. Vrednost del presega 850.000 evrov, dela pa morajo biti zaključena do začetka jeseni.
Že lani smo zagotovili interventna sredstva za izgradnjo zasilne premostitve manjkajočega dela mostu, pred dnevi pa smo se lotili njegove temeljite obnove. Minuli teden so bili porušeni ostanki starega mostu in na istem mestu ta čas poteka pilotiranje temeljev in izgradnja mostnih opornikov za nov most. Dela, ki jih izvaja podjetje Topos Hotavlje d.o.o., bodo vredna dobrih 950 tisoč evrov. Novozgrajeni most bo poplavno varnejši, saj bo brez vmesnih podpornikov v strugi. Tudi novi most, gradnjo katerega bomo končali jeseni oziroma najkasneje do konca leta, bo lesen in pokrit z leseno strešno konstrukcijo.
Skupno je predvideno sanirati preko 10 plazov na območju ceste, vključno z večjim plazom na odcepu v spodnji del vasi Lovsko Brdo. Zaradi navedenega obsega del so na navedeni cesti dolgotrajnejše cestne zapore, promet pa poteka po obvozih. Do konca junija je bilo saniranih in na novo urejenih vseh šest plazov v zgornjem delu trase ceste, vključno z vgradnjo stabilnih prepustov zaledne in hudourniške vode večjih dimenzij, na osnovi česar je v zgornjem odseku v tekočem mesecu predvidena ponovna vzpostavitev asfaltne prevleke.
V strmi brežini pod zahodnim robom igrišča se je ob lanskih avgustovskih poplavah sprožil obsežnejši plaz, ki je spodnesel temelja tla pod robnim delom igrišča, kjer bo potrebno na novo urediti temelje in še pred tem stopenjsko stabilizirati območje plazu. Dela v zahtevnem terenu bodo potekala pod stalnim geološkim nadzorom in skladno s projektno dokumentacijo za sanacijo plazu, predvidoma pa bodo zaključena še pred koncem šolskih počitnic.
Sanacija odseka v dolžini 1,7 km obsega stabilizacijo cestnega ustroja in vzpostavitev ponovne, poplavno varnejše prevoznosti cestišča. Planirano je, da bodo vsa dela zaključena še pred koncem poletja, ko bo na tej najkrajši cestni povezavi s sosednjo občino Cerkno spet ponovno neovirano stekel promet.
Celovita rekonstrukcija ceste v dolžini približno 600 metrov obsega ureditev novega odvodnjavanja in inštalacij za optično povezavo, razširitev ceste s pločnikom in zamenjavo nosilnega ustroja, nov asfalta ter ureditev prepustov, kanalov, jarkov in zadrževalnikov na zalednih hudourniških vodotokih nad cesto. Po hidravličnih izračunih potrebne velikosti cestnih prepustov za zaledne vode se je izkazalo da so pod obstoječo cesto vgrajene premajhne dimenzije prepustov, zato bodo vgrajeni prepustov primerne velikosti za potrebno odvodnjavanje zalednih vod z višje ležečega terena.Za izvajalca je bilo na podlagi razpisa izbrano podjetje HIP KA iz Ljubljane, ki dela že izvaja in naj bi jih predvidoma do konca septembra letos v celoti dokončalo. Vrednost vseh del po pogodbi znaša nekaj manj kot milijon evrov z vključenim DDV. Trenutno je že urejen kamnito-betonski oporni zid nad cesto, katerega namen je opora plazovitemu delu zalednega terena in kontrolirano odvodnjavanje vode iz zalednega območja ceste, vgrajujejo se robniki in menja material spodnjega ustroja nosilnega sloja nove ceste. Po zaključeni izvedbi bo to za občino in prebivalce pridobitev v obliki popolnoma nove trase ceste s pripadajočim pločnikom in celovito urejenim odvodnjavanjem območja nad cesto in pod njo. Posledično bodo zagotovljene protipoplavna varnost bližnjih objektov in prevoznost ceste ter stabilnost brežin tudi v primeru ponovitve ekstremnih padavin, kot so bile ob zadnjih poplavah v avgustu 2023.
Po deževju 4. 8. 2023, se je sprožil stopenjski plaz v strmem terenu po katerem poteka cesta, zaradi česar je bila potrebna preusmeritev na višjeležeči travnik. Plaz širine 25 metrov je bil stabiliziran z vgradnjo jeklenih tirnic s kamnito betonsko temeljno zložbo ter z ureditvijo drenaže. Na podoben način je bila sanirana tudi razpoka na nižjeležečem odseku iste ceste.
Poškodovana sta bila oba mostova, na Brebovščici in na Dršaku. Poškodbe so bile predvsem v temeljnem delu obeh mostov, deroča voda je spodkopala njune temelje. Ugotovljeno je bilo, da prepustnost strug Brebovščice in Dršaka ter tudi obeh mostov glede na podobne dogodke, ki jih lahko pričakujemo v prihodnosti, ni zadostna, zato bo izvedena celovita sanacija strug in obeh mostov za zagotovitev večje pretočnosti. Izdelana je bila hidravlična analizo celotnega območja in na njeni podlagi določena potrebna širina in globina strug ter večjih mostov, kar naj bi prispevalo k temu, da bi se v prihodnosti laže izognili podobnim dogodkom. V okviru sanacije po poplavah je predvidena izgradnja dveh novih mostov, razširitev in delna poglobitev strug Brebovščice in Dršaka ter izgradnja protipoplavnih nasipov, meteornega zalednega in površinskega odvodnjavanja ter celotne nove dostopne ceste s ceste Gorenja vas–Todraž. Pred začetkom del je bila urejena nova začasna makadamska cesta, ki omogoča nemoten dostop v času izvajanja del, za pešce pa je dostop urejen po lesenem mostu čez Dršak. Zgrajeni so že armiranobetonski piloti pod temelji, izdelujejo se temeljni oporni zidovi za nova mostova. Izvedbo del, ki bodo končana predvidoma jeseni letos, je prevzelo podjetje Topos. Vrednost del je ocenjena na približno 600.000 evrov.
Hudourniška struga Homovšaka z zaledjem iz obširnega območja Slajke je v tem delu povsem preusmerila strugo in odnesla celotno cesto. Po interventni ureditvi prevoznosti pa v zadnjih mesecih na tem območju poteka celovita sanacija, ki obsega tudi ureditev struge na način, da bo območje in infrastruktura ob prihodnjih pričakovanih povečanih nalivih poplavno varnejša. Na najožjem delu soteske se nameščajo škatlasti propusti velikih dimenzij, ki so na novo vgrajeni tudi preko glavne ceste na Slajko. Na območju struge je predvidenih več zadrževalnih pragov in dve zaplavni pregradi gorvodno za zadrževanje mulja. Po ureditvi struge bo sledila dokončna ureditev ceste.
Po ujmi je bila cesta približno en mesec neprevozna. Lokalni izvajalec je vzpostavil zasilno prevoznost na način, da je cesto prestavil v zgornjo brežino in v plaz nasul materiala za štiri metre široko makadamsko vozišče. Cilj je trajno sanirati 650-metrski odsek ceste. Trenutno potekajo gradbena dela na manjših cestnih usadih. Veliki plaz se še ni začel sanirati, saj mora biti zemlja na tem delu čim manj razmočena, da bo izvajalec lahko po delih zgradili kamnito-betonski podporni zid v dolžini 80 metrov in višine pet metrov. Kamnita zložba je locirana od 10 do 20 metrov pod cesto, zato bo treba do konca zamenjati cestno telo v dolžini 600 metrov in sanirati še en cestni usad. Za večji plaz je že izdelan elaborat, v katerem so določeni sanacijski ukrepi. V sklopu sanacije je bilo do zdaj že urejenih pet manjših cestnih usadov in na 200-metrskem delu ceste zamenjana cestna podlaga ter urejeno meteorno odvodnjavanje in drenaža. Pogodbena vrednost del, brez asfaltiranja, znaša 461.500 evrov z DDV. Dela izvaja Janez Oblak, s. p., iz Dolenčic. Gradbena dela naj bi se zaključila v oktobru 2024.
Na novo je bilo potrebno izvesti cestni ustroj, urediti hudourniško strugo ob cesti, v zgornjem delu pa na novo namestiti škatlaste propuste za dve prečenji hudournika pod cesto. Sanacija, ki jo je izvedlo podjetje VGP Kranj, in je potekala vse od lanske jeseni, se je zaključila z asfaltiranjem celotnega odseka.
Poplavljena je bila celotna pritlična etaža vrtca, voda pa je poleg pohištva in stavbnega pohištva prepojila tudi sestavljene tlake vključno z izolacijsko volno. Sanacija škode zato obsega menjavo celotnih tlakov s talnimi inštalacijami in notranjim stavbnim pohištvom ter obsega štiri igralnice, razdelilno kuhinjo s pomivalnico, obe garderobi, dve shrambi, pralnico in spremljajoče prostore za shranjevanje didaktičnega materiala, igral in igrač. V aprilu so bila zaključena rušitvena dela, ki so jih izvedli prostovoljci, starši vrtčevskih otrok, takoj nato pa smo pristopili k izvedbi vrste obrtniških del, ki so potekala tudi čez prvomajske počitnice. Doslej je izvedena glavnina inštalacij v tlaku, izvedene so ozemljitve, polaga se toplotna izolacija, sledila pa bo izvedba estrihov. Še pred začetkom sanacijskih del je vodstvo šole izvedlo obsežno koordinacijo za pridobitev začasnih nadomestnih prostorov, ki so deloma v šolskih prostorih, zaradi česar se je oddelek šole selil v bližnje župnišče, ter v prostorih vrtca Agata Poljane, kjer opravljajo tudi del servisnih storitev. Dela napredujejo skladno s terminskim planom in bodo zaključena v poletnih mesecih. V celoti pa je bila jeseni že zaključena obnova sosednje športne dvorane, kjer je bilo zaradi poplavljenega parketa potrebno zamenjati vse talne obloge. Tudi v tem primeru so priskočili na pomoč prostovoljci domačini, obnovo parketa pa je financirala občina iz lastnih in donatorskih sredstev. Pri pridobivanju donatorskih sredstev za obnovo vrtca je bilo uspešno tudi novo vodstvo gorenjevaške šole, tako da bo del nove vrtčevske opreme poplačan s pomočjo tujega donatorja, vsa preostala dela pa se financirajo s pomočjo državnih sredstev za sanacijo po poplavah.
V sklopu intervencije je bilo na nekaj odsekih za vzpostavitev prometa z osebnimi vozili zasilno vkopano v zgornjo brežino, da smo lahko pričeli s sanacijo večjega plazu na odseku v nižje ležečem delu ceste proti Hlavčim Njivam v dolžini približno 80 metrov pod cesto in približno 30 metrov nad cesto. Še posebej zahteven je tudi plaz na odseku ceste s Hlavčih Njiv proti Mizarstvu Markelj, kjer je bila cesta samo pogojno prevozna, dostop do podjetnika pa zelo oviran Takoj po ujmi so bili opravljeni terenski ogledi in narejene raziskave geologov in geomehanikov, ki so poiskali projektne rešitve za sanacije plazov in izdelali okvirne popise in oceno stroškov. Najugodnejši izvajalec je bilo podjetje Mapri, ki trenutno izvaja dela na lokalni cesti Vršajn–Hlavče Njive in proti naselju Gorenja Brda ter na odcepu proti Mizarstvu Markelj. V sklopu sanacije je že saniran plaz pod hišo Hlavče Njive 1, sedaj se izvaja sanacija dveh plazov, enega tik nad avtobusno postajo na Hlavčih Njivah, drugega pa proti Mizarstvu Markelj. V sklopu intervencije so že bila izvedena dela na dveh plazovih v spodnjem delu lokalne ceste. Ko bodo sanirani večji plazovi ter potem v nadaljevanju manjši usadi na cesti, se bo začela rekonstrukcija ceste v skupni dolžini približno dva kilometra. Predvidena vrednost del, ki naj bi bila izvedena do konca septembra letos, znaša približno 1,8 milijona evrov.
Z dvigovanjem nivelete potoka se bodo nakloni brežin pod cesto v določeni meri zmanjšali in s tem bo cesta manj ogrožena. V sklopu ureditve struge se bo izdelala začetna lovilna vodna pregrada na lokaciji nad ovinkom, škatlasti propust pod cesto, odprta, s kamnom obložena struga pod cesto in nato še več kaskadnih kamnitih lovilnih pregrad struge potoka za dvig nivelete in umirjanje struge ter vodnega toka. Vmesna kamnita rebra na desni strani brežine potoka bodo hkrati služila tudi za podpiranje spodnje brežine pod cesto. Zgrajeni so že oporni zid nad cesto in škatlast propust čez cesto ter začetna lovilna vodna pregrada nad cesto. Dela, trenutno se izvajajo na vodnih pregradah dolvodno pod cesto ter delno na rekonstrukciji ceste, opravlja družba HIP KA iz Ljubljane, skupna predvidena vrednost pa je 390.000 evrov. Predvidoma bodo končana do sredine junija letos. Na cesti proti Zakobiljku bodo tako s sanacijo pridobljena stabilnejša cesta in brežine pod cesto ter urejen vodotok.
Župan Milan Čadež je uvodoma izpostavil učinkovito organiziranost gasilcev in civilne zaščite, v okviru katere je za primer naravnih nesreč sklenjenih kar 34 pogodb z gradbenimi izvajalci za primer odzivov v elementarnih nesrečah. Že pred leti pa je občina povečala vlaganja tudi v opremo gasilskih društev. Na tej osnovi smo lahko izvedli učinkovito intervencijo takoj po poplavah, ko je bilo prizadetih kar 28 kilometrov cest, na katerih se je sprožilo 210 plazov. Škoda je bila ocenjena na 32 milijonov, 40 % pa je za sanacijo država že prispevala. 14 prioritetnih sanacij je že v teku ali pa so podpisane izvajalske pogodbe, med njimi najobsežnejše na Hlavčih Njivah, na cesti Srednja vas - Brda, Malenski Vrh, Kopačnica – Podpleče, Zakobiljek, gradi se novi most Podobeno … Predsednik državnega sveta Marko Lotrič je posebej izpostavil pomen občin, ki imajo ob elementarnih nesrečah ključno vlogo pri organizaciji in izvedbi sanacij, kar se je kot odločilno pokazalo tudi ob lanskih poplavah. Poudaril je, da bi pomemben prispevek k razvoju Slovenije prinesle tudi pokrajine, saj ima vsaka regija svoje potrebe in prioritete. Poslanec Žan Mahnič je izpostavil odlično organiziranost in odziv občinskega gasilskega poveljstva in gasilskih društev ter se zahvalil ministrici Alenki Bratušek za podporo v prvem obdobju po poplavah. Prav tako pa so velikega pomena velika dodeljena sredstva za sanacijo po poplavah, ki so bila dodeljena Občini Gorenja vas – Poljane, da se bodo posledice poplav lahko odpravile. Župan Milan Čadež se je za sodelovanje posebej zahvalil Upravi za zaščito in reševanje z direktorjem Leonom Behinom, kakor tudi sektorju za naravne nesreče na Ministrstvu za naravne vire in prostor za opravljeno obsežno delo na postopkih izvajanja sanacij.
V sklopu obnove smo uredili tudi 15 cestnih prepustov in poskrbeli za odvodnjavanje meteornih voda, ki se razlivajo po okoliških travnikih. Že decembra 2023 smo položili asfalt, v prvih dneh letošnjega leta pa smo uredili še bankine. Cesto smo v dogovoru z lastniki zemljišč nekoliko razširili, in sicer v povprečju za pol metra. Po koncu gradnje nas zdaj čaka še ureditev nadomestnih parcel za lastnike zemljišč ob cesti oziroma odkup nekaterih zemljišč. Gradbena dela so bila vredna 328 tisoč evrov, še dodatnih sto tisoč evrov pa smo odšteli za asfaltiranje. V sklopu popoplavne obnove smo uredili tudi sedemstometrski odsek na cesti Murave–Podvrh. Tudi tu smo cesto nekoliko razširili in na nekaterih delih nekoliko prestavili. Celotna naložba je bila vredna 260 tisoč evrov. Letos bomo poskušali sanirati še plaz na Muravah nekoliko nižje od omenjenega odseka.
Projektno dokumentacijo za Fortunovo brv za pešce čez reko Soro v Gorenji vasi je pripravilo podjetje Sora inženiring d.o.o., Škofja Loka – Gorazd Mravlja (načrt...
Od avgusta do decembra 2020 so bili asfaltirani odseki občinskih cest po planih krajevnih skupnosti v skupni vrednosti 252.000 evrov. Vsi izvedeni odseki cest so prikazani...
Investicija obsega energetsko sanacijo objekta, ki vključuje prenovo fasade in oken ter strešne kritine in menjavo energenta, saj bo namesto peči na kurilno olje...
V sklopu projekta Sanacije odsekov cest je izvajalec Mapri Proasfalt d.o.o. v januarju 2020 pričel z gradbenimi deli na 1,5 km dolgem odseku lokalne ceste Trebija – Stara...
V juniju 2018 je bilo objavljeno javno naročilo za dograditev kanalizacije na Dobravšcah in v Tabru v Gorenji vasi, na osnovi česar je bila konec avgusta 2018 z...
18. februarja 2019 je bila namenu predana nova sodobno opremljena športna dvorana v Gorenji vasi. Gradnja dvorane se je pričela sredi leta 2017 in je...
Od julija do novembra 2019 so bili asfaltirani odseki občinskih cest po planih krajevnih skupnosti. Vsi izvedeni odseki cest so prikazani v spodnji tabeli. Skupna dolžina...
Ureditev obsega enovito avtobusno postajališče za obe smeri in sočasno bodo zgrajeni tudi vsi pločniki do trgovine Mercator na eni strani in do odcepa za šolo Sovodenj na...
Lokalna cesta od odcepa za Delnice proti Javorjam poteka po zelo nestabilnem in plazovitem terenu, kar je v zadnjem obdobju zaradi zdrsov plazov prispevalo k intenzivnim...
Gorenjske lekarne so v mesecu oktobru 2018 pričele z urejanjem novih, sodobnih lekarniških prostorov v pritličju Zdravstvenega doma v Gorenji vasi. Investicija je obsegala...
Ob poplavah v oktobru 2014 je bila najhuje prizadeta dolina Hotoveljščice s pritoki. Na več mestih je bila cesta neprevozna ali uničena zaradi vodne ujme. V spodnjem delu...
Od avgusta do novembra 2018 so bili asfaltirani odseki občinskih cest po planih krajevnih skupnosti. Vsi izvedeni odseki cest so prikazani v spodnji tabeli. Skupna dolžina...
Pri Podružnični šoli Lučine se je v začetku julija 2017 na JV strani obstoječega šolskega kompleksa pričelo z gradnjo nove terase za potrebe vrtca. Nova terasa je...
Projekt »Kjer domujejo zgodbe« se je pričel odvijati leta 2016, ko se je povezalo pet projektnih partnerjev na območju Lokalne akcijske skupine LAS loškega pogorja: Loški...
V maju 2016 je izvajalec Mapri proasfalt d.o.o., pričel s pripravljalnimi deli za asfaltiranje II. faze sanacije lokalne ceste Trebija – Stara Oselica v dolžini 740 metrov....
Gradbena dela za obnovo ceste Lom - Zakobiljek so se pričela v juliju 2017, vključevala pa so nasutje ceste v debelni 50 cm ter ureditev meteornega odvodnjavanja in...
Ob poplavah v oktobru 2014 je bila najhuje prizadeta dolina Hotoveljščice s pritoki. Na več mestih je bila cesta neprevozna ali uničena zaradi vodne ujme. Občina je zato...
Izvedena so bila gradbena dela rekonstrukcije 800 m dolgega odseka regionalne ceste Gorenja vas–Ljubljanica. Gradbena dela je izvedlo podjetje Gorenjska gradbena družba,...
S projektom dvoletnih investicijskih vzdrževalnih del in preplastitev asfaltnih vozišč na občinskih cestah v občini se bo izboljšalo stanje na najbolj poškodovanih...
Asfalterska dela obsegajo sanacijo obstoječih asfaltnih vozišč, asfaltiranje makadamskih občinskih cest in izdelavo grbin. Sanacija zajema predvsem redno vzdrževanje...
V letu 2017 so bila izvedena gradbena dela na področju prometne ureditve za potrebe naselja Dobenska Amerika in varnejšega prevoza otrok v Osnovno šolo Poljane. Izvedena so...
Pri izvedbi Energetske in statične sanacije Sokolskega doma Gorenja vas so se v mansardi objekta pridobili lepi novi prostori, ki so se namenili za nov oddelek Knjižnice...
Sanacija ceste Poljane – Zapreval na odseku pod naseljem Dolenčice je bila izvedena v maju 2017. Na približno 500 m dolgem odseku lokalne ceste je bila cesta na več mestih...
Avgusta 2012 sta Direkcija RS za ceste in Občina Gorenja vas - Poljane sklenili sporazum o sofinancianju obnove 500 m odseka državne ceste R2-407/1144 Gorenja vas -...
V letu 2016 je izvajalec del, Topos Hotavlje, d. o. o., izvedel izgradnjo pločnika skozi del naselja Hotavlje na odseku med Potočnikom in križiščem za Slajko, v dolžini...
V okviru sanacije po poplavah iz leta 2014 so bila v letu 2016 s pomočjo državnih sredstev za odpravo posledic elementarnih nesreč izvedena sanacijska dela na javni poti...
V želji po zagotavljanju večje poplavne varnosti v Poljanah je bil čez Ločivnico ob Gostilni na Vidmu v sedmih tednih, v letu 2016, zgrajen nov most s pol metra višjim...
Občina Gorenja vas – Poljane je v letih 2014 in 2015 s pomočjo nepovratnih sredstev izvedla celovito energetsko sanacije z menjavo energenta v gorenjevaškem zdravstvenem...
V juniju 2015 so bila zaključena vsa gradbena dela na objektu Obvoznice Gorenja vas, ki so se pričela septembra 2013. Obvoznica je bila s posebnim dovoljenjem pristojnega...
V sklopu operacije Oskrba s pitno vodo v porečju Sore sta občini Gorenja vas - Poljane in Škofja Loka skupaj zgradili vodovodni sistem Trebija – Poljane – Škofja Loka,...
Na osnovi predhodno sprejetega Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu in pridobljenem gradbenem dovoljenju je podjetje NGD, d.o.o., v juliju 2014 pričelo obsežno...
Operacija Odvajanje in čiščenje odpadnih voda v porečju Sore povezuje vse štiri občine na Škofjeloškem: Škofjo Loko, Gorenjo vas – Poljane, Železnike in Žiri....
V letu 2015 je bila na dvorišču pod šolo na Sovodnju vgrajena mala komunalna čistilna naprava za potrebe podružnične šole in vrtca zmogljivosti 15 PE. Okolju prijazna...
V letu 2013 je Občina Gorenja vas – Poljane uspešno pridobila nepovratna sredstva za sofinanciranje energetske sanacije Sokolskega doma v Gorenji vasi. Poleg energetske...
V sklopu javnega razpisa Energetska sanacija osnovnih šol, vrtcev, zdravstvenih domov in knjižnic v lasti lokalnih skupnosti, objavljenega v začetku februarja 2013, se je...
Februarja 2013 je bilo s strani upravljalca državnih cest pridobljeno soglasje za ureditev prehoda za pešce na Trebiji. Izdelan je bil Izvedbeni načrt na podlagi katerega je...
V okviru komunalnega urejanja ulice Ob jezu je bila v letu 2013 na osnovi predhodno pridobljenega gradbenega dovoljenja zgrajena fekalna kanalizacija v skupni dolžini...
Kanalizacija Javorje je namenjena odvajanju in čiščenju komunalnih odpadnih voda v naseljih Četena Ravan, Murave, Javorje in Dolenčice. Obsega izgradnjo dveh ločenih...
Projekt je nastal v letu 2011, ko se povezali trije projektni partnerji na območju Lokalne akcijske skupine Loškega pogorja: Muzejsko društvo Železniki, Občina Žiri in...
S pomočjo sredstev sklada Si.voda do dveh novih čistilnih naprav na Škofjeloškem Ena največjih težav pri ohranjanju čistih voda v Sloveniji so odpadne vode v...
Občina Gorenja vas - Poljane je pristopila v skupni projekt Regionalne razvojne agencije Gorenjske, BSC d.o.o. iz Kranja in petih gorenjskih občin za energetsko obnovo javnih...
Ob obeležitvi 150-letnice organiziranega šolstva v Lučinah je občina pristopila k obnovi podružnične šole, ki je do konca avgusta 2012 dobila novo zunanjo podobo. V...
Vodovodni sistem je namenjen oskrbi s pitno vodo prebivalcev naselij Podvrh, Četena Ravan in Zapreval, ker oskrba do izgradnje novega sistema kakovostno (bakteriološka...
V okviru nadaljevanja sanacije strehe na Osnovni šoli Ivana Tavčarja v Gorenji vasi je bil avgusta 2012 obnovljen del obstoječe dotrajane kritine iz pocinkane pločevine....
V okviru izgradnje kanalizacije v Javorjah je bila izvedena tudi rekonstrukcija ceste skozi naselji Javorje in Murave v skupni dolžini 500 m. Z obnovo javne ceste se je...
V okviru izgradnje GC Dobje je potekala ureditev kamnitih zložb na protipoplavnem nasipu in ureditev platojev za bodoče investitorje. Izvedena je bila interna cesta z robniki...
Širokopasovno omrežje je termin, ki se ga na področju telekomunikacij razumeva kot omrežje, ki omogoča prenos večjih količin podatkov na časovno enoto. Danes je ta meja...
RS Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) je izdalo sklep in kasneje tudi odločbo o sofinanciranju operacije Oskrba s pitno vodo v porečju Sore za našo občino...
Hiša generacij bo urejena v stavbi stare gorenjevaške šole, kjer bosta vzpostavljeni enota dnevnega varstva in enota začasne namestitve. Enota dnevnega varstva bo...
Preko plazovitih pobočij z nestanovitnim trenom se bodo pod nadzorom geologa v letih 2022 in 2023 izvajale globinske sanacije plazovitih območij za zagotovitev ustrezne...
Dvorec Visoko, ki je v lasti Občine Gorenja vas – Poljane, predstavlja višek v razvoju kmečkega stavbarstva in izraža gospodarsko moč in duhovno obzorje najbogatejše...
Projekt: LOKALNA UČNA SREDIŠČA - LUS Projekt Lokalna učna središča je bil odobren v okviru javnega poziva, ki ga je LAS loškega pogorja objavil konec leta 2016. Ljudska...
Projekt: (NAD)gradimo ponudbo Škofjeloškega Prejemnik podpore iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Partnerji v projektu: Občina Gorenja vas – Poljane, Občina...
Na javnem razpisu izbrano podjetje Hip KA, d. o. o., je junija 2021 pričelo z gradbenimi deli, ki so bila zaključena decembra z montažo jeklene varnostne ograje....
V okviru projekta (NAD)gradimo ponudbo Škofjeloškega bo na območju LAS Loškega pogorja, ki povezuje občine Gorenja vas - Poljane, Škofja Loka, Železniki in Žiri, bo...
Na območju vaškega jedra Poljan je starodavno arheološko najdišče stavbne dediščine, ki sega najmanj v 11. stoletje. Na tem mestu je od začetka 18. stoletja stala...
Za izgradnjo regionalne ceste Lučine–Dolge Njive je bil 16. novembra 2020 podpisan sporazum o sofinanciranju med občino in Ministrstvom za infrastrukturo, čemur je...
V letu 2020 je bil izveden razpis za izvajalca del na 1,5 km dolgem odseku državne ceste Trebija–Sovodenj. Izbrana sta bila izvajalca del CVP, d. o. o., in I.CO.PS.p.A iz...
Na 600 m odseku lokalne ceste Lenart - Zapreval, od vasi Zapreval do občinske meje z Občino Železniki, se bo zamenjal spodnji in zgornji ustroj ceste, razširili se bodo...
Plaz Laze predstavlja območje najobsežnejšega, kar 3 km dolgega pobočnega plazenja na območju občine, za sanacijo katerega je občina v sodelovanju s...
V letu 2021 smo predstavili prvi sklop nove praznične osvetlitve, ki jo v prihodnjih letih želimo nadgrajevati in vzpostaviti v vseh krajevnih središčih občine. Pri...
Po poplavah oktobra 2014 je občina pristopila k pripravi projektnih predlogov za ukrepe izboljšanja poplavne ogroženosti poplavno najbolj ogroženega dela občine na...
Na območju celotne občine se v zadnjih treh letih ponovno soočamo z pomanjkanjem prostorskih kapacitet vrtčevskih prostorov. Zagotovitev dodatnih prostorov je predvidena na...
Most je gradilo podjetje Mapri, d. o. o., iz Ljubljane, ki je 27. maja 2021 z investitorjem DRSI podpisalo gradbeno pogodbo v vrednosti 907.338 evrov z DDV. Stari...
Že vse od obilnega deževja pomladi 2019 se območje med Malenskim Vrhom in Dolenjim Brdom sooča s problemom plazenja zemljišča, preko katerega poteka prometnica. Kljub...
Občini Gorenja vas - Poljane in Cerkno sta poskrbeli za asfaltiranje 420 metrov dolgega odseka lokalne ceste LC 100031 Stara Oselica - Podlanišče. Na javnem razpisu za...
Občina je v sodelovanju s krajevnimi skupnostmi, ki so podale predloge odsekov, oblikovala plan obnove najbolj dotrajanih cestnih odsekov v občini, ki se izvaja skladno...
Od avgusta do novembra 2021 so bili asfaltirani odseki občinskih cest po planih krajevnih skupnosti v skupni Obnova javnih poti in lokalnih cest po krajevnih...
V letu 2021 so potekale dolgotrajne priprave na selitev freske Poljanska vstaja (EŠD 16485), posvečene 40-letnici poljanske vstaje, ki je delo lokalnega akademskega...
Od aprila 2021 dalje je bila v dveh fazah izvedena celovita rekonstrukcija in razširitev 400m ceste Prelesje–Zadobje na odseku nad Kovkarjevo domačijo in peskokopom v...
Gradbena dela sanacije I. faze obnove ceste so obsegala 1,2 km dolg odsek od Murav do Hleviš. Dela so se pričela jeseni 2019 in so bila v celoti zaključena v letu...